Go Salander

Idag har jag inte känt mig på topp, varit lite halvkass och frusen men nu ikväll är det mycket bättre. Har inte tid och avskyr att vara sjuk. I morgon ska jag träffa min lärare och få handledning av livsberättelse som vi har utfört. Snart börjar jag på min andra delkurs i pedagogik, kan inte fatta att första delen snart är avklarad tiden går så fort men skönt är det för det är ju s som jag vill bli och satsa på. Har nu fixat Stieg Larssons sista bok i millenium serien luftslottet som sprängdes. Har läst män som hatar kvinnor och flickan som lekte med elden. Riktigt riktigt bra böcker kan verkligen rekomenderas. Jag har sett hans första bok på film och jag måste säga att jag blev besviken på filmen böckerna är såå mycket bättre. Självklart kan man inte ta med alla detaljer i en film men det kändes som att det var många detaljer som saknades i filmen som jag ansåg vara relevanta. Men självklart var filmen ok och jag kommer antagligen se de andra två filmerna med. Tragiskt att Stieg har avlidit för jag hade velat läsa ännu fler böcker med Salander och Blomqvist. Han har verkligen lyckats, böckerna är väldigt gripande och man får aldrig en tråkig stund. Jag diggar Salander tycker hon är cool men samtidigt lite tragisk. Det är inte ofta kvinnor innehaver sådan karaktär i varkens böcker eller filmer. Oftast är det omvårdande kvinnor som står vid spisen och lagar mat och som har allmäna "kvinno" problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0