Världen

Dags att uppdatera bloggen oftare kanske..Har nu sökt in till s utbildningen hoppas...hoppas nu att jag kommer in. Detta är nu tredje gången jag sökt in på ubildningen. Min dröm och mitt mål är att få arbete och hjälpa utsatta barn, som har hamnat fel i samhället och som har föräldrar med missbruk. Åh ..det är stora och komplexa problem. Att jobba med människor är något som jag har kommit fram till de senaste åren. Innan visste jag inte vad jag ville med livet, hade inte en tanke på min framtid. Sedan jag börjat plugga på universitetet har jag växt och lärt känna mig själv på ett helt annat plan. Jag har börjat tro på mig själv, vet att jag klarar det mesta. Det är inte bara att jobba med barn som jag vill utan just nu känns det som jag vill jobba med alla olika typer av samhällsproblem och förändra hela världen. Har börjat engagera mig i en förening som hjälper utsatta unga tjejer/kvinnor. Det kan vara allt från ätstörningar till våldsbrott. Samhället är komplext och det kan få oändliga konsekvenser just därför är det skönt att det finns massor med människor som vill förändra och hjälpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0