Ett nytt liv utan cigaretter

Nu ikväll har jag tagit den sista ciggaretten någonsin. Jag har försökt så många gånger förr men nu känner jag att jag kommer lyckas. Jag känner mig MOTIVERAD mer än vad jag har gjort förut. Sälvklart kommer det bli tufft, har ändå använt en drog som har påverkat min hjärna i ett antal år,,tror närmare bestämt att det är 12 år. Detta beslut kommer påverka mig både fysiskt och psykiskt. Det är konstigt att trots att man kände till riskerna med att röka så fortsätter man ändå. För att lyckas måste man ändra sitt beteende och man måste verkligen vilja och vara bered på att göra jobbet. Det krävs både beslutsamhet och åter igen MOTIVATION. Det sorgliga i detta är att studier visar att det finns stora kunskapsbrister hos svenska rökare om hur rökningen skadar och vilka samband som finns med olika sjukdomar. Man måste bli bättre på detta och förstå vad rökning gör och förstör för en.
jag kommer hålla er uppdatrade om hur det går för mig. :)

Don´t give up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0